LINE 6

POD X3 Live a Marshall

Popíšu svůj příběh s Marshallem pro pobavení všech technicky zdatných muzikantů. Mám hlavu JCM 900 50 W od roku 1991 a mám k ní poměrně silný citový vztah.  Se zvukem v kombinaci s POD X3 jsem byl spokojený jen průměrně, ale neměl jsem důvod ji měnit. Hraju jen do koncového zesilovače. Po...
Celý článek

LINE 6 USB Audio Drop Out podruhé

Tak jsem včera hledal asi hodinu v diskusích. Je tam jeden zvláště zoufalý příspěvek https://line6.com/community/message/6871#6871. Vypadá to, že tak diskuse je teď aktuální, protože je tam hodně příspěvků z března 2009. Zkoušel jsem různá nastavení, ale zdálo se to být horší a horší. Tak jsem dnes...
Celý článek

POD X3 Live a Fender Hot Rod DeVille

Zkoušel jsem ve zkušebně POD X3 Live a Fender Hot Rod DeVille (2 x 12)., zapojený jsem byl jen do koncového zesilovače, simulace reproduktorů vypnuté. Vynikající Variax Stratocaster, Telecaster všechny typy zvuků Perfektní citlivost na hlasitost, hrál jsem "na půl plynu" všechno bylo...
Celý článek

LINE 6 USB Audio Drop Out

Popis problému Dostal jsem dotaz ohledně občasných výpadků zvuku v RiffWorks. Podle mne se nejedná o problém RiffWorks, ale o problém s připojení POD přes USB k počítači, relativně často, minimálně jednou denně, se mi ztratí i propojení mezi POD a GEARBOX. Dole najdete odkazy na diskuse...
Celý článek

BOSS GT 8 a POD X3 Live podruhé

Zjistil jsem při sledování statistik přístupů na stránky, že nejčtenější je srovnání BOSS GT 8 a POD X3 Live. Dostal jsem dotaz, proč vlastně používám POD, když BOSS nevychází ze srovnání nijak špatně. Takže, proto píšu ještě tento dodatek. Znova říkám, že se jedná o subjektivní názory a kdo hledá...
Celý článek

LINE 6 GUITAR PORT

V předchozím článku jsem napsal, že GuitarPort je placená služba a zvuky lze stahovat pouze měsíc. Nebyla to tak úplně pravda. Na https://guitarport.com/ najdete kromě zvuků celé skladby, včetně not, tabulatur, podkladů bez kytar, ty zpoplatněné jsou. Zvuky, celkem pochopitelně protože je nelze...
Celý článek

LINE 6 M13 STOMPBOX

Dostal jsem dotaz: „Chci se zeptat, co si myslíš o LINE 6 M13 STOMPBOX, jestli si to třeba taky nezkoušel. A pro mě by bylo klíčový, aby to nežralo signál z kytary. Já teď mám nějaký pastičky, něco před, něco ve smyčce a je to už takový tupý než bez efektů.“ Moje odpověď: Efekt jsem nezkoušel....
Celý článek

Jak jsem se z toho vyhrabal

Měli jsme pauzu ve zkoušení díky různým lyžařským pokusům spoluhráčů. Tak jsem místo zkoušek ve zkušebně tavil notebook, Marshalla a POD X3 Live. Doma zvuky pro živé hraní opravdu nejdou nastavit. Zkoumal jsem ještě různé diskusní servery ohledně optimálního zesílení pro POD X3 Live,...
Celý článek

První hraní ve zkušebně a na koncertě

V BOSS GT8 jsem měl cca 30 songů nastavených v jednotlivých bankách (celkem jich je 36). Dvě banky jsem měl pro volné hraní, kdy jsem si přepínal efekty jako šlapky. Chtěl jsem to podobně udělat i na POD X3 Live. Jenže těch 30 bank vznikalo 2 roky a já jsem tolik času...
Celý článek

První hraní doma

Po zapojení POD X3 Live k počítači už to začalo být trochu lepší. Vlastní připojení přes USB bylo jednodušší než MIDI pro GT8, a nastavovací software Gear Box se nedal vůbec porovnat s BOSSem, protože není s čím. V mých sluchátkách zněly zvyky podstatně lépe než...
Celý článek

Jak jsem našel a koupil POD X3 Live a první zklamání

Při nahrávání s BOSS GT 8, jsem měl problémy vyladit zkreslený zvuk, taky při domácím nahrávání na sluchátka, jsem měl pocit, že na GT 8 není moc na výběr. Zkoušel jsem jemné zkreslení a stále to nebylo ono. Když jsem porovnal zkreslení hlavy Marshalla a z efektu, tak jsem se...
Celý článek

Pokračování příště

Co bude následovat? Jak jsem našel a koupil POD X3 Live a první zklamání. První hraní doma, ve zkušebně a na konzertě. Jak jsem se z toho vyhrabal.
Celý článek

Kyrara Variax

Trochu odbočím od multiefektu, ale zůstanu u LINE 6. V lednu 2008 se objevil Gibson Les Paul s automatickým laděním a přelaďováním, vzápětí  Fender Stratocaster také s laděním a navíc se simulací jiných kytar. Zaujalo mne to, ale cenově byly poněkud výše. Na...
Celý článek

BOSS GT 8 a POD X3 Live

Nebudu tady psát recenzi, jen subjektivně porovnám některé možnosti BOSS GT  8 a POD X3 Live. Horší neznamená špatný. Možnosti BOSS GT 8 POD X3 Live ...
Celý článek

Kdy si vybrat multiefekt

  Kdy si NEVYBRAT multiefekt? Jsem úplný začátečník – doporučuji slušné kombo s halem (REVERB) a dvěma kanály (čistý a zkreslený). Už něco málo umím, ale kapela teprve začíná – doporučuji totéž co výše plus jednu max dvě dobré krabičky od BOSSE, podle stylu hudby. Pro popaře Chorus...
Celý článek

Co bylo před LINE 6

Pominu tragické kytary, aparáty a efekty z úplných začátků, výjimkou budiž česká kytara Diamant kopie Gibson Les Paul, čest její památce. Před pauzou v 90. letech jsem měl bezejmennou kopii Fender Startocaster, klasické čtyři podlahové krabičky BOSS („Compressor“, „Over drive“, „Chorus“ a...
Celý článek

Něco o stylu hudby, který hraju

S rockem jsem začal začátkem 80. let v éře nové vlny.  Stylově někde na pomezí mezi rockem a popem, dnes se tomu říká alternativní pop. V 90. letech jsem si dal pauzu, protože se rozpadla aktuální kapela, ve které jsem hrál. Někdy kolem roku 2006 jsem začal znovu...
Celý článek

Proč píšu tyto články

V prosinci roku 2008 jsem si koupil kytarový multiefekt POD X3 Live od firmy Line 6. Strávil jsem skoro 3 měsíce, než jsem konečně dospěl k uspokojivým výsledkům. Když jsem včera navštívil firmu K-Audio a povídali jsme si o tom s panem Kottem, tak mě požádal, jestli...
Celý článek