Jak jsem se z toho vyhrabal

Měli jsme pauzu ve zkoušení díky různým lyžařským pokusům spoluhráčů. Tak jsem místo zkoušek ve zkušebně tavil notebook, Marshalla a POD X3 Live. Doma zvuky pro živé hraní opravdu nejdou nastavit. Zkoumal jsem ještě různé diskusní servery ohledně optimálního zesílení pro POD X3 Live, často se tam objevovala klávesová komba, tak pro Vás, kteří máte v kapele klávesy, můžete zkusit.

Takže zkušenosti, které mě konečně někam posunuly:

Pro hraní přes kytarový aparát vypněte simulace reprobeden v efektu. Protože máte většinou kytarovou reprobednu, výsledný zvuk je bez jejich vypnutí vlastně kytarový aparát na druhou, což v tomto případě není pozitivní.

Na efektu je přepínač LINE OUT LEVEL (AMP-LINE), posílám signál pouze do koncového zesilovače na hlavě Marshalla a po přepnutí  na LINE je výstup silnější.

Pro všechny sólové zvuky mám nastavenu skokově vyšší úroveň hlasitosti a zároveň rozsah pedálu pro hlasitost mám 60% až 100%, to znamená, že můžu jemněji pracovat s hlasitostí při sólech.

Výborné jsou dvoukanálové zvuky, na webu LINE 6 je návod jak zkombinovat zvuk zesilovačů Fender a VOX a výsledek je super. Těch příkladů je tam více a myslím, že to je cesta ke kvalitním zvukům. To mě ještě čeká.

Nastavil jsem si zvuky zároveň s typem kytary ve Variax, je to lepší protože při sešlápnutí pedálu vždy dostanu stejný výsledek, předtím jsem sešlápnul pedál a případně změnil zvuk na kytaře, a to ne vždy dopadlo dobře.

Hodně jsem ubíral výšky, na efektu, na hlavě Marshalla, především presence.

Co nemám vyřešené:

Použití různých typů modulací a delaye, v efektu jich je spousta především delaye znějí zajímavě.

Zvuky do studia, kde chci nahrávat bez aparátu, přímo do mixu, tady naopak simulace reprobedny musí být zapnutá.  Budu si na to muset samostatně zajít do studia a vyzkoušet, co a jak funguje.

Závěr této etapy:

Určitě jsem se posunul v chápání zvuku kytary, díky možnostem, které POD X3 Live nabízí. Typy zesilovačů a zvuků, které jsem si dřív nebyl schopen zahrát, jsem vyzkoušel a použil nebo nepoužil. Tak rocku zdar.