LINE 6 M13 STOMPBOX

Dostal jsem dotaz:

„Chci se zeptat, co si myslíš o LINE 6 M13 STOMPBOX, jestli si to třeba taky nezkoušel. A pro mě by bylo klíčový, aby to nežralo signál z kytary. Já teď mám nějaký pastičky, něco před, něco ve smyčce a je to už takový tupý než bez efektů.“

Moje odpověď:

Efekt jsem nezkoušel. Určitě je to lepší na živé hraní, když chceš se zvuky improvizovat za pochodu. Efekty budou dobré, protože LINE 6 určitě všude používá stejný software.  Jako problém mi připadá pouze 4 efekty současně. Protože já třeba běžně používám naráz kompresor, overdrive, chorus, delay, reverb, což je 5 efektů v řadě. Loop je dobrý na cvičení, ale bez integrovaného bubeníka těžko použitelný.  Na cvičení je dobré zkusit si stáhnout demo verzi RIFF WORKS z LINE 6, nefunguje snad jen ukládání nápadů. Doporučení můžu dát, jen když budu znát styl, který hraješ, a úroveň hry.

Ještě něco k tomu, že je zvuk tupější s efekty:

Jsou k tomu nekonečné diskuse ve všech možných fórem na Internetu. Řešení neexistuje, teda neexistuje univerzální odpověď. Pokud se ti zvuk se efekty nelíbí, tak je prostě nepoužívej.  Já jsem si to sám pro sebe vyřešil následovně.

   1. Kytara má digitální výstup signálu, takže jsem hned zrušil rozpor, zda se signál zhorší převodem z analogového na digitální.
   2. Digitální signál mi jde přímo do digitálního multiefektu, kde si volím digitální simulaci aparatury, která nejlépe vyhovuje cílovému zvuku podle nálady songu. Vždy mám zapojený nějaký reverb.
   3. Pokud je zvuk málo nabuzený, předřadím overdrive, nebo něco na ten způsob.
   4. Pokud chci delay, přidám delay.
   5. Pokud chci modulaci, přidám chorus.
   6. Když to přestává fungovat, všechno navíc vypínám a začínám znovu. Trvá to klidně i měsíc. Výsledek musí znít dobře při plném zesílení ve zkušebně.
   7. Smyslem není najít zvuk, ale co nejvíc se přiblížit představě, kterou mám v hlavě.