LINE 6 POD X3 Live a domácí nahrávání

Měl bych popsat ještě jednu zkušenost, která je kytaristy brána jako vedlejší efekt, ale já si myslím, že v LINE 6 primárně směřovali s tímto produktem právě na domácí nahrávání.

Domácí nahrávání do počítače používám hlavně při skládání a také při cvičení. Co používám a jak je to zapojené?

  • kytara VARIAX, POD X3 Live, běžný notebook, bezdrátová sluchátka, mikrofon.
  • propojení je jednoduché:
    • VARIAX přímo do  POD pomocí digitálního kabelu.
    • mikrofon přímo do POD pomocí mikrofonního vstupu.
    • POD do notebooku pomocí dodaného USB kabelu.
    • sluchátka do výstupu POD.
  • software RIFF WORKS nejdříve ve verzi LINE6 za zvýhodněnou cenu, nyní verzi Standard za zvýhodněný Upgrade.
  • bicí nahrávám z automatu v RIFF WORKS.
  • baskytaru nahrávám na přeladěný VARIAX, používám kytarový PRESET.
  • zpěv nahrávám na mikrofon zapojený do POD, používám dodaný PRESET pro zpěv.

Tipy a triky:

  • problémy s výpadkem signálu byly částečně (ne úplně) odstraněny v servisu K-AUDIO.
  • někdy používám REX samply, RIFF WORKS je podporuje a dají se různě volně stáhnou.
  • výchozí tempo je v RIFF WORKS nastaveno na 120, tak ho hodně měňte, ať nejsou všechny skladby stejné.
  • měňte bicí v RIFF WORKS pomocí DRUMMER/INTENSITY.
  • RIFF WORKS umí jenom výstup do WAV, pro převod z WAV na MP3 je potřeba ještě nějaký volně stažitelný software, já používám WAVE editor jako součást koupeného NERA.
  • pomocí RIFF WORKS lze vytvořit pouze stopu bicích, exportovat ji do WAV a pak pokračovat s jiným softwarem.
  • RIFF WORKS je dobrý pro první nahození motivů a struktury skladby, pro vytvoření demo snímku doporučuji jiný software, který pracuje s celými stopami,  například AUDA CITY ( o něm budu psát v příštím článku).

A tady jsou ukázky:

Funky 1.mp3 (1,5 MB)
Funky 2.mp3 (1,5 MB)
Rock 1.mp3 (1,4 MB)
Rock 3.mp3 (1,6 MB)