LINE6 simulace a živé hraní

Dostal jsem dotaz k POD X3 Live:

"V jednom článku píšete, že pro live hraní do kyt. aparátu je potřeba mít vypnuté simulace. Má to samozřejmě logiku. Osobně vlastním kytarový zesilovač Rocktron Velocity 50 a kytarovou bednu Laney 2x12. V manuálu jsem se dočetl (pokud jsem dobře pochopil), že XLR výstupy jsou určeny do PA a součástí zvuku je kompletní řetězec vč. simulací boxu. Linkové TSR výstupy jsou určeny pro zapojení do kytarového aparátu a automaticky jsou simulace boxů vypnuty. Z tohoto důvodu mám představu, že bych přesně takto postupoval i na live vystoupení. Z XLR zvukaři do PA a z TSR do kytarového aparátu. Uvažuju správně, nebo je zakopaný pes ještě v něčem jiném, např. v ekvalizaci? Pokud by to takto fungovalo, pak by neměl být problém používat stejnou banku na live, studio i PC."

Moje odpověď: Přestože už používám POD HD je problém v podstatě stále stejný.

Nelze očekávat, že je možné použít jeden stejný zvuk a být s ním zcela spokojen pro všechny následující situace:

Ozvučení LIVE pouze přes kytarový aparát.
Ozvučení LIVE do PA.
Nahrávání linkou.
Nahrávání z kytarového aparátu přes mikrofon.
 
Proč? Protože součástí řetězce je reproduktor a při hraní LIVE koncový zesilovač.
 
Takže doporučení: Zvolit nejčastější způsob použití zvuku a vyladit ho a  používat vždy ve stejné situaci, viz situace výše.
 
Jak to dělám já: Mám dva odposlechy Laney CXP112. Na jednom si doma připravuji zvuk, druhý mám ve zkušebně, při živém hraní používám oba. Protože jsou zvukově poměrně neutrální, mám při přímém zapojení do PA podobný zvuk. Simulace reproduktorů mám stále zapojeny. Více zde.