POD X3 Live ve studiu

Nahrával jsem s kapelou Rakousko-Uhersko ve studiu Solisko. Tento rok již pouze digitálně, analogový magnetofon zůstal přikryt.

Používal je zapojenou hlavu Marshall pro výchozí tvorbu zvuku jako předzesilovač se zapojenou simulací reproduktoru. Signál šel ze studiových výstupů POD X3 přímo do mixážního pultu. Zároveň jsem měl zapojený výstup do koncového zesilovače Marshall pro svůj příposlech při nahrávání, tento zvuk se nenahrával. Všechny skladby jsme nahrávali živě, zvuk baskytary šel linkou a snímaly se pouze bicí a pracovní zpěv. Poslední den jsme vypojili příposlechy a nastavili si sluchátka tak, abychom eliminovaly možné přeslechy do bicích. Díky dlouhému kabelu jsem přecházel k mixu, abych ověřil zvuk kytary z reproduktorů v nahrávací místnosti. 

Čisté nebo mírně zkreslené zvuky byly všechny použitelné v podstatě ihned. Velmi zkreslený zvuk, který jsem letos použil asi jen jednou, jsem musel víc korigovat, především korekcemi basů a středů (naplno). Kytary jsem letos nedohrával přímo u mixu, ale jen na sluchátka. Simulace pro zkreslené zvuky zněly lépe než silně zkreslený zvuk předzesilovače Marshall.

Kytara Variax opět příjemně překvapila až na problémy s laděním.

Doporučení do studia:

  • Připravit si všechny zvuky dopředu.
  • Plně využít simulací aparatury a reproduktorů v POD X3.
  • Ověřit jejich kvalitu přímo u mixu z reproduktorů zvukové režie.
  • Nahrávat kytaru přímo do mixu a u mixu.